Następnym razem, gdy chcesz umieścić człowieka w nastroju do miłości, zapomnij o nieprzyjemnym zapachu perfum, wody kolońskie i upiec mu ciasto z dyni zamiast.
A jeśli zainteresowanie jest miłość kobiety, popping dobre i Plenty cukierek w ustach jest natychmiastowy włączania do niej.
To kilka z zaskakujących odkryć przedstawione w nowej książce "Jaki znak twój żywności? Jak korzystać Clues żywności Znajdź Lasting Love", napisana przez psychiatrę dr Alan R. Hirsch.
Przez prawie dwie dekady, Hirsch, neurologiczne dyrektor smaku i zapachu i Research Foundation w Chicago, oferuje wskazówki o tym, jak zapach i smak wpływają aspektów naszego życia, z zapach ciała i utrata masy ciała do seksu.
Teraz Hirsch stosowane badania naukowe walki miłości i romantycznych zgodności odnoszą się one do naszych ulubionych potraw.
"Żywność jest Rorschach test osobowości", mówi Hirsch, którzy ukończyli badanie, w którym preferencje pokarmowe były wykorzystywane do rozszyfrowania typów osobowości i zgodności romantyczne.
Więcej niż 18.600 Chicago rezydentów strefy przeszedł baterii wspólnych testów psychologicznych w celu określenia ich typ osobowości. Następnie poproszono uczestników o pytania na temat ich preferencji żywieniowych.
Naukowcy odkryli związek między preferencji żywieniowych i typów osobowości. Kiedy badacze kwestionowali małżonków uczestników z ponad rok, ale również byli w stanie wskazać mecze miłość i romantyczne zgodności.
"Jesteśmy pozostawiając nasze odciski palców osobowości cały czas z wszystkim, co robimy w sposobie grzebień włosy, lub stylu buty nosimy do modelu samochodu jedziemy," mówi. "Ale naprawdę nigdy nie opracowano metodę dekodowania tych wskazówek."
Książka wybucha żywności, smaków i zapachów przez posiłki dziennie, randki i inne sytuacje, takie jak spotkanie na kawę, lody i szczęśliwe godziny.
Karmienie serce i umysł są niektóre z tych perły mądrości:
Ambitne, niezależne rodzaje przejść do "poważnych" zbóż, takich jak Raisin Bran, a jeden dzień-w-czasie ludzie sięgają po rzeczy dla dzieci, jak Lucky Charms.
Data, który zamawia lodem mokka jest żywy, dramatyczny i uwodzicielski, a chai latte pijący może być zestresowany, zepsuty i pesymistyczne.
Ulubione kształty sera są również ostrzegawcze. Cube-kochankowie są szczegółowo zorientowane perfekcjonistami. Beztroską, ekstrawertycy, takich jak ser w kształcie w gwiazdach i księżyców. I krojone typów są konkurencyjne, naturalne przywódców.
Jedzenie jest nie tylko żywności, zgodnie z Hirsch. Kiedy jemy, spełniają emocjonalna potrzeba osobowości punkciki. Adwokaci są używane Hirsch technik, w jury. Pracodawcy wywiadów kandydatów do pracy w czasie lunchu były znane użycie wskazówki, jak również do wskazania kompatybilności.
Q: Jak wpadłeś na ten pomysł badań?
Hirsch: Odkryłem go podczas leczenia pacjentów, którzy utracili węch ze względu na uraz głowy. Po ich wypadki, nie tylko ich zmiana preferencji żywieniowych, ale ich osobowości zmienił. Było to logiczne założenie, że były to dwa połączone ze sobą w jakiś sposób. Stamtąd przeprowadził badania na temat zapachów może ułatwić odchudzanie. W tym badaniu stwierdzono, że kobiety pragnął czekolady w różnych etapach cyklu miesiączkowego, aby powstrzymać depresję. To mnie zastanowiło: Jeśli kobiety pragnął czekolady, gdy byli łagodną depresję, to znaczy, że inne rodzaje głodu wskazują na ich osobowości i nastroju w danym momencie?
Q: Czy te informacje nie być trochę trudne do przełknięcia dla dzisiejszych doświadczonych dater?
A: To rzeczywiście sprawia, że wiele sensu biorąc pod uwagę to, co wiemy o tym, jak działa mózg. Część mózgu, która jest związana z preferencji żywieniowych (węchowy płata) jest częścią układu limbicznego, "emocjonalne mózgu", gdzie znajduje się osobowości. Preferencje pokarmowe rozwijają między dzieciństwa i wieku 7 lat, który jest jednocześnie osobowość rozwija się u ludzi. To sprawia, że prawdopodobne, że preferencje żywieniowe i osobowość są ze sobą w jakiś sposób.
P: Dlaczego pojedyncza potrzeba tego typu wskazówki podczas randki?
A: Kiedy po raz pierwszy spotkać się z kimś na randkę, umieścić swoje najlepsze oblicze przodu. Możesz myśleć, że osoba z którą się spotykasz jest dobrym człowiekiem. Ale trzy miesiące później, to nieuchronnie kończy się mówić do siebie: "Kim jest ten człowiek?" Nikt nie może utrzymać tę maskę na zawsze. W czasie, swoje prawdziwe ja wychodzi. Za pomocą tych różnych wskazówek osobowości, można uzyskać lepsze poczucie tego, kim ta osoba jest naprawdę.
Q: Jak mamy sobie przypomnieć, co to znaczy jeśli zamówień daty napój z malin wódki albo jeżeli to był rzeczywiście mocnych wrażeń lub lak, którzy woleli stałe króliczek czekolady przez puste króliczek czekolady?
A: I napisał książkę i nie pamiętam ich wszystkiego. Dla mnie, musiałem zapamiętać jeden z dwóch quizy dla doświadczeń społecznych Jestem najprawdopodobniej posiadają z ludźmi, podczas gdy są one jedzenie, snack lody i jedzenie pizzy. Ludzie, którzy wychodzą do barów może chcesz zapamiętać preferencje wódkę, a ktoś, kto zajmuje jego data się do Starbucks chciałby zapamiętać preferencje kawy.
P: Jakie preferencje i markerów osobowości zaskoczyło najbardziej?
A: Na przykład, myśleliśmy, że ludzie, którzy woleli lodami waniliowymi będzie wskazywać na kogoś, kto był bla i łagodny, lub że ktoś, kto jak chili będzie spicier. Mamy dokładnie na odwrót. Ludzie, którzy lubią wanilii były żywe, energiczne i życia duszą towarzystwa. Chili miłośników bardziej zamknięty w sobie. Nasze postdoc teorie, że może, jeśli już to w swojej osobowości, nie szukać go w żywności. Być może oznacza to, że wanilia kochanek jest już overstimulated, a więc jedzenie staje się stabilizator, który pomaga je uspokoić.
P: Więc jeśli chodzi o pobudzenie seksualne, karmienie dziewczyna kilka dobrych i Plenty będzie skuteczniejsza niż noszenie Armaniego Acqua di Gio?
: Odkryliśmy, że kiedy mierzona pochwy przepływ krwi, Good and Plenty i ogórek był nr 1 zapach, który spowodował pobudzenia. U mężczyzn, karnego przepływu krwi wywołany przez lawenda i ciasto z dyni. Wpadliśmy na kilka teorii, ale najlepszy był z natury charakter ewolucyjny. Nasi przodkowie nie tułać się niezależnie w lesie i gromadzą się w punktach żywności zabić. Wtedy mieliśmy szansę na znalezienie partnera i prokreacji. Nie może być wybór korzyści o zwiększenie penisa i pochwy przepływu krwi w odpowiedzi na żywność.
Denver postu