Przez Amrita Jayakumar
Komórka randki. To wszystkie okropności online dating przeniesione do telefonu, gdzie można uzyskać przerażający teksty z ludzi uważających swój profil i korzystać lokalizację łodygi ty. Zgadza się?
Czasami tak. Ale może też spontanicznie można umieścić w przedniej części kogoś, kto lubi ulubioną potrawę, książki i muzykę, a może po prostu tak jak Ty, też.
Jako koncepcja, mobilne randki naprawdę nie jest nowy. To było około od wynalazku telefonów komórkowych. Smartfony i aplikacje są tylko błyszczące nowe narzędzia w odwiecznej pogoni za miłością.
Amerykanie używają teraz więcej niż aplikacje dating witryn internetowych randek, zgodnie z raportem 2011 Flurry Analytics. "Liczba osób korzystających z aplikacji dating rośnie szybciej niż liczba przy użyciu wszystkich aplikacji," to powiedział. "W skrócie, dating jest kategoria wzrostu."
Globalnie, rynek mobilny dating ma być wart 2,3 miliardów dolarów do roku 2016, w porównaniu z 1 mld USD w 2011, według Juniper Research. Większość aplikacji użyć "freemium" model biznesowy, w którym nic nie kosztuje, aby się zarejestrować, ale ludzie opłaty za usługi premium.
Mecz, eHarmony, Skout, Grindr, OkCupid, MeetMoi, mnóstwo ryb i Badoo każdego pochwalić odrębną osobowość i miliony profili użytkowników, wiadomości, rozmowy, mruga, flirtuje lub innych środków sukcesu sprzed App. Sklep iTunes ma niezliczone aplikacje randkowe pod jego kategorii społecznej sieci.
Ale podobnie jak przyjaźń, znajdując tylko prawo mecz nie jest łatwym zadaniem, według ekspertów z branży.
W Los Angeles swanky hotelu w czerwcu, sześć pojedynczych osób siedział przed pokoju pełnym menedżerów z branży w celu omówienia tej kwestii.
Ta coroczna konferencja spotkanie z największych graczy w branży randek app. Sześć uczestnicy podpisali się na pierwszy w swoim rodzaju obozu mobilnego randki startowego, zorganizowana przez Julie Spira, autora i cyber-dating eksperta.
Ich mandat był prosty: Wypróbuj dwie aplikacje na dwa tygodnie i zapewnienie szczere opinie.
Choć deweloperzy zbierać własne statystyki i odpowiedzi użytkowników, to był pierwszy raz, ten rodzaj grupy fokusowej została zorganizowana, powiedziała.
Franklin Horn nigdy nie próbował mobilne randki przed.
"Nie sądzę, by zaczęli na własną rękę, a ja jestem w branży oprogramowania", powiedział Horn, 27, który pracuje w technologii uruchamiania w Santa Monica w Kalifornii, "To jest trudna rzecz postawić się tam jest. "
Kiedyś trzy aplikacje: eHarmony, Skout i MeetMoi. Chociaż nie poszedł na wszelkie terminy, Horn powiedział wymienili około 150 przypadkowych wiadomości z kilkoma kobietami.
"Ponieważ jestem singlem i pracowity, chciałem użyć go jako sposób na ćwiczenie flirty i zobaczyć technologii za apps", powiedział.
Inny uczestnik, Joe, 30, z Chicago, opisał swoje doświadczenia w blogu. "Z tych aplikacji jest to jak" Hej, jestem w okolicy, szukam na odpoczynek ", pisał." Wiesz, co czyjeś intencje. Jest to trochę bardziej wyraźne z przodu. "
Postrzeganie o aplikacji mobilnych, które nie jest całkowicie błędne, jest to, że są one przeznaczone do swobodnej randek. Większość firm reklamować je jako sposób na "nowych przyjaciół", dlatego należą one do społecznej etykiety sieciowej.
Homepage Skout jest to ujął po prostu: "Życie jest krótkie, jesteś zajęty, a ludzie będą się bawić bez ciebie teraz. Więc zacznij Skouting i znajdź imprezę, zawsze i wszędzie. "
Aplikacje są zwykle za darmo, a to trwa kilka minut, aby utworzyć nowy profil lub dodaj zdjęcie. Grindr, MeetMoi, SinglesAroundMe i kilku innych, korzystać z technologii geolokalizacji, która pozwala ludziom zorganizować spur-of-the-moment daty. (Większość aplikacji umożliwiają użytkownikom wyświetlanie tylko ich ogólną lokalizację, zamiast precyzyjnego jeden.)
Ale dla tych, którzy chcą jakości, dostępne są opcje. I deweloperzy zwracają się do pojęć prostych, prawdziwych woo użytkowników, jak wspólnego znajomego.
To miejsce, gdzie Facebook jest w, z aplikacji, takich jak Zoosk i jesteś zainteresowany? Facebook sam niedawno ogłosił nową funkcję, znaleźć przyjaciół w pobliżu, aby połączyć się z innymi użytkownikami Facebooka.
Nowa fala aplikacji, takich jak kawa i ostrość Spełnia Bagel Yoke o wspólnych znajomych i korzystania z informacji profilu na Facebooku, aby dopasować ludzi.
"Można sądzić człowieka przez firmę, że mają one", powiedział Mark Brooks, analityk i konsultant w branży internetowej randki.
Nie ma nic wspólnego znajomego, aby potencjalny mecz wyglądał bardziej ważne, że coś uczestnicy obóz odczuwają mocno również temat.
"Dla mnie, mając zalecenie całkowicie stłuczki cię na liście," Horn powiedział.
Kawa Meets bajgiel, cztery-miesięczna New York startowego, stwierdził, że użytkownicy byli 37,2 procent bardziej narażone na chcesz na bieżąco osobę czy mieli wspólnych przyjaciół Facebook. Jeśli użytkownicy miał czterech wspólnych znajomych, były 90 procent bardziej pochylona.
Kawa Meets bajgiel, który jest prowadzony przez trzy siostry, rozpoczął jako stronę Web oraz niedawno wydany aplikacji dla iOS i Android. Używa prostej koncepcji: Ustaw termin i ludzie będą reagować.
Użytkownicy podają podstawowe informacje na Facebooku. Codziennie w południe, otrzymają e-mail z jednego meczu, przyjaciel przyjaciela. Mają 24 godzin, aby "jak" i 'pass' na osobę. Jeśli obaj użytkownicy wybierają "jak", że są one połączone przez prywatnego numeru. Jeśli przejdzie, inna opcja dociera następnego dnia.
"Staramy się wykorzystać technologie mobilne, aby ludzie podejmują aktywną postawę w przyjaźń", powiedział współzałożyciel Arum Kang, były menedżer produktu w Amazonii.
Yoke, Facebook app, wykracza poza wspólnych znajomych i wspólnych interesów. Wykorzystuje Netflix, Amazon i Spotify pasujące użytkowników według ich smak w filmach, książkach i muzyce. Ludzie łączą wiele sposób byliby gdyby spotkali się na koncercie lub filmu, powiedział Rob Fishman, jeden z założycieli.
"Cały pomysł jest odtworzenie serendipity prawdziwego życia", powiedział.
Nie jest tajemnicą, formuła dla aplikacji, aby osiągnąć sukces, powiedział Brooks, Internet analityk randki. Ale "bardziej można modelować rzeczywisty świat, lepiej zrobisz," powiedział.
Nowe telefony deweloperzy aplikacji to zrealizować i sięganie do bogactwa informacji dostępnych na Facebooku, starając się zrównoważyć obawy użytkowników do prywatności.
"Jeśli social media była opcja, że nie pozwoli," powiedział Lauren Durst, konsultant badań w powiecie, który wykorzystał mecz i OkCupid. "To by zabrać część anonimowości."
Spira mówi, że tak, jak randki online, ludzie powinni stosować zdrowy rozsądek z app.
"Musisz użyć intuicji i działać w sposób, jak w prawdziwym życiu", powiedziała. "Podobnie jak spotkanie w miejscu publicznym".